johannes blog

johannes blog

Der er gået lidt for meget Tivoli i den …

MenneskerPosted by Johanne Boesdal Mon, April 30, 2012 09:59:53

Tivoli i København er et brand med stor værdi for både os, der bor her, og dem, der bare besøger os. Tivoli i København er så mange ting samlet under én hat: Forlystelser, grin og gråd, klassisk musik, patos, bodega og store fadøl, gourmetmad og mødregrupper. Egentlig imponerende det kan lade sig gøre at få et så forskelligt klientel til at stimle sig sammen på så lille et område.

Og det er så heller ikke omkostningsfrit. ALT hvad du foretager dig i Tivoli koster penge. Rigtig mange penge. Og når du så oven i købet (for der bliver købt!) konstant kæmper med interessekonflikter, fordi du kan foretage dig alting på ingen plads og kun har til solen går ned – så begynder oplevelsen at blive lidt anstrengende i kanterne. Og stemmen bliver lidt skinger, som dagen skrider frem. Og opsparingen er blevet brugt på Rasmus Klump Pandekager, boldkast og plastiklort, der ikke overlever turen hjem.

Jeg ved ikke, hvad løsningen er. Men det er ikke i orden, at bare fordi, man har et godt brand og en velbesøgt underholdningsmagnet på byens bedste adresse, så kan man tage alt for mange penge for alt, hvad der foregår. Og samtidig forvente tålmodighed, tolerance og rummelighed.

For det kræver det. Også af dem, der kommer for at besøge os.